خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کفسابی گرانیت

در چند مرحله صورت می‌گیرد. با توجه به این‌که سنگ گرانیت به عنوان یکی از سنگ‌های مقاوم، محکم و زیبا شناخته شده است، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این سنگ به نام سنگ خارا نیز شناخته می‌شود. در بافت این سنگ زیبا دانه‌های متوسط یا درشتی دیده می‌شود. تنوع رنگ در سنگ خارا وجود دارد.
تحقیقات نشان می‌دهد مقاومت سنگ در برابر خوردگی، ضربه، پوسیدگی و… سبب شده است این سنگ در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد. سنگ گرانیت در برابر نفوذ آب از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. با توجه به تمام مواردی که ذکر شد، لازم است جهت شفافیت، زیبایی، جذابیت، براقی و… سنگ گرانیت نسبت به کفسابی گرانیت اقدام کنید.

کفسابی گرانیت

مهمترین مزایای کفسابی گرانیت

⦁ کفسابی گرانیت سبب پُرشدن منافذ سطح سنگ می‌گردد.
⦁ رگه‌های موجود بر روی سنگ به وسیله کفسابی کاملا از بین می‌روند.
⦁ فرسودگی و پوسیدگی سنگ‌های گرانیت با کفسابی رفع می‌شود.
⦁ سنگ‌های قدیمی و کهنه موجود در ساختمان‌های مختلف به وسیله کفسابی براق و زیبا می‌شوند.
⦁ سنگ‌های مات شده گرانیت به وسیله کفسابی کاملا شفاف و براق می‌شوند.
⦁ چنان‌چه سنگ گرانیت دچار شکستگی یا آسیب شود، نیاز به تعویض سنگ نمی‌باشد. شما می‌توانید به وسیله کفسابی مشکلات سنگ را رفع کنید.
⦁ کفسابی گرانیت سبب ماندگاری، عمر بیشتر و دوام سنگ گرانیت می‌گردد.
 کفسابی سبب می‌شود انعکاس نور در محیط مورد نظر به طور قابل توجهی افزایش یابد.
⦁ کفسابی گرانیت کمک می‌کند از صرف هزینه‌های اضافی جهت تمیز کردن سنگ جلوگیری شود.
⦁ با کفسابی سوراخ‌ها و سوختگی‌های ایجاد شده بر روی سنگ گرانیت کاملا از بین می‌روند.
⦁ کفسابی سنگ‌های گرانیت باعث می‌شود رسوب کمتری بر روی سنگ ایجاد شود.

کف سابی گرانیت

کفسابی گرانیت در چه مکان‌های صورت می‌گیرد؟

با توجه به اینکه سنگ‌های گرانیت در فضاهای مختلفی مانند سونا، استخر، راه پله، حیاط، آشپزخانه، محوطه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند، کفسابی گرانیت در این مکان‌ها قابل اجرا می‌باشد. ساختمان‌های اداری، مجتمع‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و… از جمله مکان‌هایی هستند که از سنگ‌های گرانیت استفاده می‌کنند. استفاده از این سنگ‌ها در فضاهای باز سبب می‌شود که پس از مدتی جهت براقی و شفافیت سنگ‌ها، کفسابی صورت گیرد.

سطوح نیازمند کفسابی

علاوه بر سنگ گرانیت سطوح مختلف نیز می‌توانند کفسابی شوند. کف‌سابی سبب براقی، شفافیت، تمیزی، زیبایی و… سنگ‌ها می‌گردد. از جمله سطوحی که نیاز به کفسابی دارند، می‌توان به انواع سنگ‌های گرانیت، سنگ‌های مصنوعی، سنگ تراورتن نیز اشاره کرد. سطوح چوبی، سطوح موزاییکی و گرانیت‌های گرانیتی نیز قابلیت کفسابی دارند.

سنگ گرانیت

همسطح سازی و براق کردن سنگ گرانیت با کفسابی

جهت براق کردن و هم‌سطح سازی سطوح سنگ‌های گرانیت لازم است از افراد متخصص و خبره استفاده کنید. شناخت کلی و آشنایی با نوع سنگ سبب می‌شود، کفسابی به خوبی و با مهارت بالا صورت گیرد. شناخت سنگ، نوع سنگ، ویژگی‌های سنگ و… توسط کفساب سبب می‌شود، نتیجه کار مطلوب و مورد پسند مشتری گردد و سنگ‌های گرانیت هنگام کفسابی دچار آسیب نشوند.

اجرای کفسابی کف

⦁ مرحله اول به وسیله سمباده ساب زنی انجام می‌شود. این کار سبب از بین رفتن همه ناهمواری‌های سطح سنگ گرانیت می‌گردد.
⦁ مرحله دوم جهت ساب زنی از سمباده‌های نرم‌تر استفاده می‌شود. همین امر کمک می‌کند هر نوع خط و خش، کدری و تیرگی از روی سنگ‌ها محو گردند.
⦁ مرحله سوم به وسیله سنگ‌های نرم، ساب زنی صورت می‌گیرد. در این مرحله سنگ‌ها شفاف و براق می‌گردند.
کفسابی سنگ‌های گرانیتی
⦁ جهت کفسابی و برداشتن ناخنک سنگ گرانیت اجرای ساب الماسه چهل و شش، شصت و صد و بیست مناسب می‌باشد.
⦁ برای برداشتن خط و خش‌ ساب‌های الماسه از روی سنگ‌های گرانیتی، بکارگیری ساب‌های سنگ اتویی چهل و شش، صد و بیست و شصت موثر می‌باشد.

کفسابی

⦁ برای برداشتن و از بین بردن خط و خش ساب‌های اتویی از روی سنگ‌های گرانیتی اجرای ساب‌های سنگ دویست و بیست، سیصد و بیست و چهارصد صورت می‌گیرد.
⦁ جهت براق کردن و شفاف سازی سنگ‌های گرانیت، ساب‌های سنگ ششصد، هشتصد، هزار، هزار و دویست و هزار و پانصد و بی بیلوکس قابل اجرا می‌باشد. مراحل ذکر شده به ساب ایتالیایی معروف است.

ساب زنی یا کفسابی سنگ گرانیت

بررسی‌ها حاکی از آن است که ساب زنی سنگ‌های گرانیت بسیار سخت و حساس می‌باشد. سنگ‌های گرانیت نسبت به سایر سنگ‌ها و محصولات مشابه از قیمت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل کفسازی این نوع سنگ در مراحل مختلفی صورت می‌گیرد و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.
بنابراین برای ماندگاری و طول عمر این نوع سنگ باید کفسابی گرانیت به طور اصولی و دقیق انجام شود. جهت شفاف و براق کردن سنگ‌های گرانیت لازم است زمان و هزینه بیشتری در نظر گرفته شود. چنان‌چه کفسابی این نوع سنگ به وسیله افراد ماهر، خبره و متخصص صورت گیرد، نتیجه کار بسیار دلچسب خواهد بود.
لازم به ذکر است چنان‌چه با لک، خط و خش، کثیفی و… سنگ گرانیت روبرو شدید، هرگز خودسرانه اقدام به تمیز کردن و کفسابی گرانیت نکنید. این کار نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد. استفاده از شوینده‌های شیمیایی و سایر شوینده‌های مشابه سبب خراب شدن سنگ‌های گرانیتی می‌شوند.

 
  • سمانه محمدی
  • ۰
  • ۰

تمیزی پارکینگ

کفسابی برای پارکینگ با چه دستگاهی صورت می‌‌‌گیرد

کفسابی پارکینگ با استفاده از دستگاه کفسابی انجام می‌شود. این دستگاه با برق کار می‌‌‌‌کند و دارای موتور بسیار قوی است که موجب حرکت پد های دستگاه می گردد. فرچه هایی که در قسمت های پایینی این دستگاه قرار گرفته به صورت دوار و با فشار به سطح زمین آلودگی ها را پاک می کند. اگر مواد با استحکام به سطوح چسبیده باشد به دلیل فشار‌‌‌‌ها‌‌‌‌یی ضربه‌‌‌‌‌‌ای که به کف وارد می کند از سطح جدا می شود.

پارکینگ به دلیل آلودگی های بسیار زیادی که در این محیط وجود دارد، لازم و ضروری است. آلودگی ها ظاهر و جلوه این محیط را بسیار زشت خواهند نمود. دستگاه کفساب همزمان با سابیدن کف از مواد شوینده و آب نیز استفاده می کند. شستشو با بهترین مواد شوینده و پد‌‌‌‌‌‌‌‌های سیار قوی انجام می شود و به همین دلیل است که بعد از اتمام کفسابی پارکینگ، کف زمین پارکینگ کاملا براق و صیقلی خواهد شد.

کفسابی پارکینگ

چگونگی انجام کفسابی پارکینگ

کف ساب پارکینگ نام دستگاهی است که توانایی برداشت یک لایه از سطح کف را دارد. کف ساختمان دارای جنس های مختلفی است و توسط دستگاه های متنوع با قدرت ها و اجزا متفاوتی کفسابی می شود. ابتدا سطوح مورد نظر از آلودگی های اولیه پاک می شود و سپس سیاهی پارکینگ با کمک مواد شوینده پاک می گردد.

 از مواد شوینده مختلفی برای نظافت استفاده می‌شود تا سیاهی از بین برود. به شکل همزمان که مایع شستشو بر روی کف ریخته می شود، کفساب ها به صورت دوار حرکت می کند و آلودگی ها پاک می شود. آب های آلوده توسط بخش جمع‌آوری کننده دستگاه نیز جمع می گردد.
برای کف سابی پارکینگ از افرادی که در این زمینه تجربه دارند کمک بخواهید. معمولا شرکت های خدماتی به همراه کلیه تجهیزات آماده خدمت رسانی می باشند. پارکینگ هایی که دارای وسعت بسیار زیادی هستند، توسط بخشها و قطعات مختلف این دستگاه تمیز می شوند.

 سنگ ساب پارکینگ با برداشتن لایه ای از روی سطح توانایی براق کردن و پاک کرد سیاهی ها را دارند. با برداشتن آب سطح کف پارکینگ که دارای عبور و مرور زیادی است به سرعت خشک می شود.

کف سابی

قیمت کفسابی پارکینگ

قیمت کفسابی پارکینگ با توجه به ویژگی های پارکینگ و نوع موادی که مورد استفاده است، متفاوت می باشد. تمیز کردن پارکینگ و کفسابی آن با دست و با استفاده از ابزار دستی کار بسیار سختی است و مانند کفسابی با ماشین های مخصوص امکان پذیر نیست.

 با توجه به جنس کف و مواد و مدت زمانی که برای ساییدن کف بکار می‌‌‌‌‌‌رود، قیمت متفاوت است. شرکت های خدماتی با قیمت های تعیین شده آماده قیمت رسانی هستند. افراد با تجربه‌‌‌‌‌‌ای را برای این کار انتخاب نمایید که از سال ها تجربه خود برای انجام این فعالیت استفاده می کنند.

هزینه کفسابی پارکینگ را از مشاورین و پشتیبان هایی که در شرکت های مربوطه حضور دارند، پرسش نمایید. با توجه به موقعیت و میزان آلودگی قیمت کفسابی را محاسبه نمایند. کفسابی موزاییک پارکینگ با ساب زنی پارکینگ که دارای کفپوش هایی که از جنس سنگ می باشند، متفاوت است.

 

چرا پارکینگ نیاز به کفسابی دارد

کف سابی پارکینگ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این محیط به دلیل رفت و آمد مداوم ماشین ها و ریختن روغن و یا بنزین و مواد آلاینده دیگر بسیار کثیف می گردد. این آلودگی ها هم جلوه ظاهری نا زیبایی را ایجاد می‌کند و هم برای سلامتی افراد مضر است.

 مساله مهم آن است که با شستشوی ساده و استفاده از شوینده این مواد از سطوح کف پاک نمی شود و به همین دلیل کفسابی پارکینگ بهترین گزینه است.

کفسابی باعث برداشته شدن لایه ای از روی سطح کف می شود. با حرکت لقمه های سنگ این دستگاه به شکل دوار خطوط و ناصافی هایی که بر روی سطح وجود دارد برداشته و صاف می شود. تمیز کاری و شفاف کردن پارکینگ بسیار ضروری است زیرا با انباشته شدن مواد و آلودگی ها کا نظافت سخت تر و طولانی تر خواهد شد.

یکی از مزیت های مهم استفاده از دستگاه‌های نظافتی صنعتی داشتن حجم ها مختلف از دستگاه است. به صورتی که اگر محیط کوچک باشد، دستگاه های کفساب دستی مورد استفاده قرار می گیرد. برای محیط های بزرگتر، ساب زن های بزرگتر بکار می رود. 

کفسابی پارکینگ با توجه به بکار بردن دستگاه‌های صنعتی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌‌‌‌‌‌‌شود و کلیه قسمت ها کاملا یکدست تمیز می گردد. زمانی که سابزنی انجام می شود شستشو برداشتن آب های اضافی نیز توسط دستگاه انجام می شود و به همین دلیل رفت و آمد با سرعت در این محل قابل انجام است.

کفسابی تبریز

کف سابی پارکینگ برای چه نوع سنگ کف پارکینگی قابل انجام است

کف پارکینگ با هر سنگ و مصالحی که پوشیده شده باشد قابل کفسابی است ولی ضخامت لایه‌ای که‌‌‌از سطح برداشته می‌‌شود، متفاوت خواهد بود. باید به جنس کفپوش توجه شود و قبل از انتخاب قطعات لازم برای کفسابی پارکینگ به همه نکات توجه شود.

 برخی از کف ها مانند موزاییک دارای نفوذ بیشتری در سطح خود می باشد. هر چه حفره های سطوح بیشتر باشد میزان نفوذ مواد و روغن و آلودگی‌‌ها در آن بیشتر خواهد بود. برداشتن لایه رویی از کف موادی که حفره بیشتر دارند بیشتر خواهد بود.

کفسابی پارکینگ در همه شهرهای ایران انجام می‌‌شود و به دلیل ورود دستگاه‌های کفساب این کار در اکثر پارکینگ ها انجام می‌شود. کف پارکینگ از هر جنسی که باشد قابل کفسابی است. هزینه های که با روش دستی انجام می شود بسیار بیشتر است. نتیجه نظافت با روش ساب زنی قابل مقایسه با روش دستی نیست. 

یک از محل های پر رفت و آمد در شهر ها پارکینگها می باشد و نیازبه شستشو دارد. به غیر از لایه برداری از کف پارکینگ روش مناسب دیگری وجود ندارد. مدیریت ساختمان ا برای انجام این عملیات می توانند با شرکت های خدماتی تماس بگیرند.

 انجام عملیات سابزنی بعد از مراجعه به محل و مشاهده و بررسی محیط آغاز می گردد. کفسابی پارکینگ یکی از موارد ساب زنی است و این کار برای محیط های مختلف قابل انجام است. دستگاه های نظافتی مانند کفساب ها یکی از بهترین تجهیزات به شمار می رود.

  • سمانه محمدی