خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

  • ۰
  • ۰

کفسابی گرانیت

در چند مرحله صورت می‌گیرد. با توجه به این‌که سنگ گرانیت به عنوان یکی از سنگ‌های مقاوم، محکم و زیبا شناخته شده است، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این سنگ به نام سنگ خارا نیز شناخته می‌شود. در بافت این سنگ زیبا دانه‌های متوسط یا درشتی دیده می‌شود. تنوع رنگ در سنگ خارا وجود دارد.
تحقیقات نشان می‌دهد مقاومت سنگ در برابر خوردگی، ضربه، پوسیدگی و… سبب شده است این سنگ در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد. سنگ گرانیت در برابر نفوذ آب از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. با توجه به تمام مواردی که ذکر شد، لازم است جهت شفافیت، زیبایی، جذابیت، براقی و… سنگ گرانیت نسبت به کفسابی گرانیت اقدام کنید.

کفسابی گرانیت

مهمترین مزایای کفسابی گرانیت

⦁ کفسابی گرانیت سبب پُرشدن منافذ سطح سنگ می‌گردد.
⦁ رگه‌های موجود بر روی سنگ به وسیله کفسابی کاملا از بین می‌روند.
⦁ فرسودگی و پوسیدگی سنگ‌های گرانیت با کفسابی رفع می‌شود.
⦁ سنگ‌های قدیمی و کهنه موجود در ساختمان‌های مختلف به وسیله کفسابی براق و زیبا می‌شوند.
⦁ سنگ‌های مات شده گرانیت به وسیله کفسابی کاملا شفاف و براق می‌شوند.
⦁ چنان‌چه سنگ گرانیت دچار شکستگی یا آسیب شود، نیاز به تعویض سنگ نمی‌باشد. شما می‌توانید به وسیله کفسابی مشکلات سنگ را رفع کنید.
⦁ کفسابی گرانیت سبب ماندگاری، عمر بیشتر و دوام سنگ گرانیت می‌گردد.
 کفسابی سبب می‌شود انعکاس نور در محیط مورد نظر به طور قابل توجهی افزایش یابد.
⦁ کفسابی گرانیت کمک می‌کند از صرف هزینه‌های اضافی جهت تمیز کردن سنگ جلوگیری شود.
⦁ با کفسابی سوراخ‌ها و سوختگی‌های ایجاد شده بر روی سنگ گرانیت کاملا از بین می‌روند.
⦁ کفسابی سنگ‌های گرانیت باعث می‌شود رسوب کمتری بر روی سنگ ایجاد شود.

کف سابی گرانیت

کفسابی گرانیت در چه مکان‌های صورت می‌گیرد؟

با توجه به اینکه سنگ‌های گرانیت در فضاهای مختلفی مانند سونا، استخر، راه پله، حیاط، آشپزخانه، محوطه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند، کفسابی گرانیت در این مکان‌ها قابل اجرا می‌باشد. ساختمان‌های اداری، مجتمع‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و… از جمله مکان‌هایی هستند که از سنگ‌های گرانیت استفاده می‌کنند. استفاده از این سنگ‌ها در فضاهای باز سبب می‌شود که پس از مدتی جهت براقی و شفافیت سنگ‌ها، کفسابی صورت گیرد.

سطوح نیازمند کفسابی

علاوه بر سنگ گرانیت سطوح مختلف نیز می‌توانند کفسابی شوند. کف‌سابی سبب براقی، شفافیت، تمیزی، زیبایی و… سنگ‌ها می‌گردد. از جمله سطوحی که نیاز به کفسابی دارند، می‌توان به انواع سنگ‌های گرانیت، سنگ‌های مصنوعی، سنگ تراورتن نیز اشاره کرد. سطوح چوبی، سطوح موزاییکی و گرانیت‌های گرانیتی نیز قابلیت کفسابی دارند.

سنگ گرانیت

همسطح سازی و براق کردن سنگ گرانیت با کفسابی

جهت براق کردن و هم‌سطح سازی سطوح سنگ‌های گرانیت لازم است از افراد متخصص و خبره استفاده کنید. شناخت کلی و آشنایی با نوع سنگ سبب می‌شود، کفسابی به خوبی و با مهارت بالا صورت گیرد. شناخت سنگ، نوع سنگ، ویژگی‌های سنگ و… توسط کفساب سبب می‌شود، نتیجه کار مطلوب و مورد پسند مشتری گردد و سنگ‌های گرانیت هنگام کفسابی دچار آسیب نشوند.

اجرای کفسابی کف

⦁ مرحله اول به وسیله سمباده ساب زنی انجام می‌شود. این کار سبب از بین رفتن همه ناهمواری‌های سطح سنگ گرانیت می‌گردد.
⦁ مرحله دوم جهت ساب زنی از سمباده‌های نرم‌تر استفاده می‌شود. همین امر کمک می‌کند هر نوع خط و خش، کدری و تیرگی از روی سنگ‌ها محو گردند.
⦁ مرحله سوم به وسیله سنگ‌های نرم، ساب زنی صورت می‌گیرد. در این مرحله سنگ‌ها شفاف و براق می‌گردند.
کفسابی سنگ‌های گرانیتی
⦁ جهت کفسابی و برداشتن ناخنک سنگ گرانیت اجرای ساب الماسه چهل و شش، شصت و صد و بیست مناسب می‌باشد.
⦁ برای برداشتن خط و خش‌ ساب‌های الماسه از روی سنگ‌های گرانیتی، بکارگیری ساب‌های سنگ اتویی چهل و شش، صد و بیست و شصت موثر می‌باشد.

کفسابی

⦁ برای برداشتن و از بین بردن خط و خش ساب‌های اتویی از روی سنگ‌های گرانیتی اجرای ساب‌های سنگ دویست و بیست، سیصد و بیست و چهارصد صورت می‌گیرد.
⦁ جهت براق کردن و شفاف سازی سنگ‌های گرانیت، ساب‌های سنگ ششصد، هشتصد، هزار، هزار و دویست و هزار و پانصد و بی بیلوکس قابل اجرا می‌باشد. مراحل ذکر شده به ساب ایتالیایی معروف است.

ساب زنی یا کفسابی سنگ گرانیت

بررسی‌ها حاکی از آن است که ساب زنی سنگ‌های گرانیت بسیار سخت و حساس می‌باشد. سنگ‌های گرانیت نسبت به سایر سنگ‌ها و محصولات مشابه از قیمت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل کفسازی این نوع سنگ در مراحل مختلفی صورت می‌گیرد و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.
بنابراین برای ماندگاری و طول عمر این نوع سنگ باید کفسابی گرانیت به طور اصولی و دقیق انجام شود. جهت شفاف و براق کردن سنگ‌های گرانیت لازم است زمان و هزینه بیشتری در نظر گرفته شود. چنان‌چه کفسابی این نوع سنگ به وسیله افراد ماهر، خبره و متخصص صورت گیرد، نتیجه کار بسیار دلچسب خواهد بود.
لازم به ذکر است چنان‌چه با لک، خط و خش، کثیفی و… سنگ گرانیت روبرو شدید، هرگز خودسرانه اقدام به تمیز کردن و کفسابی گرانیت نکنید. این کار نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد. استفاده از شوینده‌های شیمیایی و سایر شوینده‌های مشابه سبب خراب شدن سنگ‌های گرانیتی می‌شوند.

 
  • ۰۱/۰۸/۲۷
  • سمانه محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی