خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

  • ۰
  • ۰

پولیش سنگ یک ماده شیمیایی است که در دو نوع مایع و جلای سنگ ( واکس) موجود است .از پولیش سنگ برای براق کردن سطح سنگ و از بین بردن منافذ ریز آن استفاده می شود.به علاوه اینکه پولیش سنگ باعث ضد آب شدن سنگ نیز می شود.پولیش سنگ باعث می شود سنگ های کهنه و قدیمی، جلا و درخشندگی خود را مجددا به دست بیاورند.در واقع پولیش سنگ مانند واکس برای کفش عمل می کن.

مزایای پولیش سنگ کف

پولیش سنگ مزیت‌های زیادی دارد از جمله درخشان، براق نمودن و جلوه دادن به فضای منزل است این مسئله منجر به حس زندگی و کار در یک مکان تمیز و تازه ساخت را برایتان تداعی می‌کند که می‌تواند تاثیر بسزایی در روحیه شما بگذارد.

افرادی که تمایل دارند که منزل خود را بفروش برسانند با استفاده از پولیش سنگ کف ساختمان خود می‌توانند باعث جذاب‌تر و زیباتر شدن جلوه دادن منزل گردد و موردپسند مشتری قرار گیرد این مسئله می‌تواند بر روی قیمت و جلب نظر مشتری بسیار موثر باشد.

از دیگر مزیت‌های پولیش کف سنگ پر کردن درزگیرها و عایق کردن سطح کف سنگ است که شکلی که آن را در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات حفظ می‌کند و باعث دوام افزایش عمر آن می‌گردد. این ویژگی برای مکان‌هایی که به صورت مرتب در معرض شستشو با مواد شوینده یا اسیدی است بسیار مطلوب می‌باشد.


بعضی از پولیش‌ها باعث می‌شوند تا کف منزل شما ضد لغزش شود. این ویژگی برای کف بسیار حائز اهمیت است. برخی از پولیش‌ها همراه با کفسابی سنگ اصفهان انجام می‌شود که در آن یک لایه از سطح سنگ از آن جدا می‌شود و این مسئله منجر به این می‌گردد که بدون نیاز به کندن و سنگ‌کاری مجدد جلوه‌ی زیبایی به کف منزلتان بدهید.

پولیش سنگ

پاک کردن لکه از روی سنگ

به دلایل مختلفی ممکن است لکه های بزرگ و کوچکی روی سطح سنگ ایجاد شودکه برخی از آنها با روش های سنتی مانند محلول آب و جوش شیرین برطرف می شود .اما بعضی دیگر از لکه ها که عمیق تر و سخت تر هستند، فقط با روش کفسابی برطرف می شوند .برای مثال لکه های حاصل از ریختن اسید، جوهر نمک و آبلیمو روی سنگ به عمق آن نفوذ می کنند .یا لکه ی حاصل از سوختن سنگ که به راحتی قابل پاک شدن نیست .

در روش کفسابی، عملیات لایه برداری از سنگ تا زمانی تکرار می شود که لکه کاملا محو شود .بعد از پاک شدن لکه و برای زیباتر شدن سنگ، از مواد پولیش و رزین استفاده می شود.

 

پولیش سنگ

مراحل انجام پولیش سنگ :

مراحل انجام پولیش سنگ بسته به نوع پولیشی که استفاده می شود، کمی متفاوت است .در اینجا ما هر دو نوع را بررسی می کنیم.

۱ ) در ابتدا کف باید عاری از هرگونه آلودگی، گرد و غبار،چربی و لکه شود و بعد از تمیز کردن کف، باید آن را کاملا خشک کنیم .« آموزش پاک کردن لکه ها را برای شما در انتهای این مقاله قرار داده ایم . »

۲ ) در این مرحله اگر بخواهیم از پولیش مایع استفاده کنیم،باید مواد آن را در مخزن دستگاه پالیشینگ بریزیمو بعد دستگاه را روشن کرده و کل کف را پولیش بزنیم.اگر از واکس سنگ استفاده می کنیم باید مقداری از آن را روی کف بریزیمو با طی حوله ای شروع به آغشته کردن کف به آن کنیم .برای این کار بهتر است کف را به قسمت های کوچک تقسیم کنیمو بعد از پولیش یک قسمت به سراق قسمت های بعدی برویم چون ممکن است واکس خشک شود .این کار باید با دقت بالا و توسط کفساب ماهر انجام شودتا تمام منافذ سنگ توسط مواد پولیش پر شود .

۳ ) چند دقیقه صبر می کنیم تا مواد پولیش سنگ کاملا خشک شود.

۴ ) در مرحله بعدی، از دستگاه کفسابی با فرچه نرم و مخصوص،بدون آب و به صورت کاملا خشک استفاده می کنیمتا مواد پولیش پاک شده و سطح سنگ براق شود .

۵ ) در نهایت ضایعات پولیش را جمع می کنیم و روی سنگ را با دستمال تمیز می کنیم .عملیات پولیش را می توان برای تمام قسمت های ساختماناعم از نما و کف و همچنین چوب، انواع سنگ، موزاییک، سرامیک، بتن، سیمان و … انجام داد .اما در مجموع تجربه ثابت کرده کفسابی بهتر و موثرتر از پولیش سنگ است و ماندگاری بالاتری نیز دارد .

  • ۰۱/۰۹/۱۱
  • سمانه محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی