خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

خانه من

هرچیزی مربوط به خانه و ساختمان

  • ۰
  • ۰

کفساب کردن سنگ زمانی اهمیتی بالایی پیدا می‌کند که آثار کهنگی، تغییر رنگ و …بر اثر سایش و ترددهای مداوم در آن دیده شود. این سنگ‌های تزییناتی در هر کجای ساختمان می‌تواند قرار بگیرد.

ممکن است سنگ درست در پاویون ساختمان نصب شده باشد و با گذر زمان دیگر برق و جلوه اولیه خود را نداشته باشد. کمترین بی‌توجهی به این مساله بر زیبایی نمای ساختمان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ممکن است سنگ‌ها و سرامیک‌ها در پاگرد پله ها باشد؛ در مکانی که دسترسی به آن کمی سخت است یا در راه پله‌ها، پارکینگ‌ها یا در محل‌های پرترددی مانند پاساژها. تمیز کردن این سنگ‌ها بنا به انواع مختلف سنگ و مکانی که در آن نصب شده است، متفاوت خواهد بود. ما در این صفحه پر مخاطب‌ترین خدمات را با دسترسی آسان در اختیارتان گذاشته ایم. چنانچه فرصت مطالعه ندارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

کفساب

کفساب حرفه ای و کاربلد

شاید این سوال به نظر آسان بیاید. اما کفساب اگر طرز استفاده از وسایل کار و دستگاه‌ها را نداند، اگر بی‌تجربه باشد، نباید انتظار کار خوب از او داشت. معمولا نتایجی که از زیر دست آنها بیرون می‌آید، کاری بی‌کیفیت و حتی مخدوش و زیانبار است.

از همین رو، انتخاب تکنسین‌های ماهر و حرفه‌ای که دوره دیده و با تجربه باشند، از اولویت‌های کاری مجموعه ماست. این تکنسین‌ها انواع دستگاه‌های مربوط به این حوزه را می‌شناسند. آنها از بهترین روش‌ها و لوازم موجود، برای دلپذیر کردن نما، کف و دیواره‌های ساختمان کمک می‌گیرند.

انواع ابزار سنگ سابی

ساب زدن سنگ چیست و با چه ابزاری صورت می‌گیرد؟

شاید اصطلاح ساب زدن را از عوامل کفساب شنیده باشید. ساب زدن سنگ به نوعی لایه برداری چرک، رسوبات، لکه‌ها و … از روی سنگ است. در گذر زمان سنگ‌ها برق چشم نواز اولیه خود را نخواهند داشت.

حتی ممکن است بر اثر استفاده نادرست مانند به کاربردن اسیدها و محلول‌های شیمیایی دچار خوردگی و لکه شده باشند. با ساب زنی همه این موارد قابل رفع است . خبر خوب این که در عمل ساب زنی حتی حفره ها، ترک‌ها، نامیزان بودن سنگ نیز از بین می‌رود.

اما این نکته را در قبال کفسابی کردن سنگ نیز نباید از نظر دور داشت! ساب زدن سنگ به معنی شستشوی آن نیست. بلکه هدف برطرف کردن مشکلاتی است که برای سنگ بوجود آمده است. در حقیقت با ساب زدن، سطحی عاری از پستی بلندی، ترک، حفره و لکه خواهیم داشت. اکنون ببینیم این عملیات ساب زنی که در واقع عمر دوباره به سنگ می‌دهد و کیفیت آن را بهبود می ‌خشد با چه ابزاری انجام می‌شود.

شاید این سوالات نیز برای شما مهم باشد، آیا دستگاه‌های کفسابی ایمن هستند؟ آیا باعث نازک شدن سنگ و شکست آن نخواهد شد یا این که استفاده مکرر از این روش‌ها تا چه میزان پیشنهاد می‌شود. ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم، عملیات نوسازی سنگ با به روزترین و ایمن‌ترین دستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

درخشش سنگ با کفساب کردن

لقمه سنگ؛ مهمترین ابزار ساب زنی

عمل کفساب کردن سنگ، بوسیله ابزارهایی به نام لقمه سنگ انجام می‌شود. این وسایل دارای شدت زبری و نرمی متفاوتی هستند. با توجه به نوع سنگ، مدت زمانی که سنگ نصب شده است و غیره از این لقمه سنگ‌ها استفاده می‌شود. لقمه سنگ زبر برای از بین بردن رسوبات و جرم‌های سخت به کار گرفته می‌شود.

لقمه سنگ نمره 60 برای از بین بردن خطوط است و لقمه سنگ نرم نیز سنگ را صیقل و پرداخت می‌کند. در نهایت عملیات بتونه کاری در پیش خواهد بود تا درزها و شکاف‌ها دوباره پر شود. در نهایت از سیناکس برای درخشش بیشتر سنگ استفاده می‌شود. سیناکس یک نوع لقمه سنگ ایتالیایی است که بسیار محبوب و در بین کارشناسان کفسابی بسیار پرکاربرد است.

  • ۰۱/۱۰/۱۵
  • سمانه محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی